Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. További információ a cookie-król ide kattintva érhető el.
Menü
06 70 886 2297
Ön itt jár: > >

GY.I.K.

Milyen állapotban vannak a termékek?

A webáruház kínálatában használt, felújított, minden esetben tesztelt termékek szerepelnek, melyek mindegyike működőképes. Az esetleges hibákat feltüntetjük a termékekhez tartozó leírásban, valamint egyes termékeknél fényképeken is.

 

Mit jelent az „A” és a „B” kategóriás megjelölés?

Az „A” kategóriás termékek esetében minden funkció 100 százalékosan működik, koruknak megfelelő esztétikai állapotban vannak, de láthatóan használt termékek. A képernyővel rendelkező termékeknél maximum három pixelhiba észlelhető, a laptopok töltővel rendelkeznek, akkumulátoraik legalább 30 percig működnek.

A „B” kategóriás termékeknél minden esetben esztétikai okai vannak a „B” kategóriába sorolásnak. Műszakilag kifogástalanok a termékek. A „B” kategóriás termékeknél a kijelző lehet foltos és/vagy karcos vagy pixelhibás, továbbá a borításon lehetnek külsérelmi nyomok (karcolás, repedés, törés), esetleg USB port nem működik vagy törött.

Termékeinket a legmodernebb technológiával, speciális szoftverekkel teszteljük, laptopjainkat egyedileg csomagoljuk, és minden eszközt minőségi állapotának megfelelően kategorizálunk, megkönnyítve ezzel vásárlóink döntését.

Marseus Computer minőségi besorolások és azok főbb jellemzői, elvárásai

Grade A

Grade B

PC

- Hibátlan, használt állapot
- Törés mentes ház
- Az eszköz minden alkatrésze maradéktalanul működik

- Az eszközön található esztétikai sérülés, mely működésére viszont nincs behatással

Notebook

- A kijelzőn megengedett pixelhibák száma maximum 3 lehet
- Törésmentes, ház és burkolat, az eszköz korának megfelelő esztétikai állapotú
- Az eszköz minden alkatrésze maradéktalanul működik

- Az eszközön található esztétikai sérülés, mely működésére viszont nincs behatással

TFT

A kijelzőn megengedett pixelhibák száma maximum 3 lehet
- Törésmentes ház és burkolat
- Karcmentes kijelző

- A kijelző, karcos és/vagy foltos lehet
- Az eszközön található esztétikai sérülés, mely működésére viszont nincs behatással

Grade C

- Törött burkolat, hiányzó vagy sérült alkatrész

- Törött burkolat, hiányzó vagy sérült alkatrész

 

Kell-e regisztrálnom a vásárláshoz?

A webáruházban történő vásárláshoz nem szükséges regisztráció, de a regisztráció számos előnnyel jár. Ilyen például az, hogy nem kell újra és újra megadni a szállítási/számlázási adatokat, vagy éppen az, hogy megtekinthetőek a korábbi rendelések.

 

Vehetek-e 1 db terméket?

Igen, a webáruházban egy termék vásárlására is van lehetőség.

 

Vásárolhatok-e külön operációs rendszert?

Eszközeinket alapesetben operációs rendszer nélkül forgalmazzuk. Cégünk a nemzetközi Microsoft Refurbisher program regisztrált tagja, így 48 órán belül az új ár töredékéért telepítjük Önnek Win 10 Home / Pro szoftverét.

 

Kapok-e számlát a rendelésemhez?

A vásárláshoz minden esetben hivatalos számlát állítunk ki. Személyes átvétel esetén a számla a termékkel együtt azonnal átvehető. Házhoz szállítás esetén a számla a csomaggal együtt fog érkezni.

 

Mennyi garancia jár a termékekhez?

A webáruházban feltüntetett termékek közül az iPhone-okra és az iPad-ekre 6 hónap, minden más termékre 12 hónap garanciát biztosítunk. Kérjük, hogy a garancia érvényesítéséhez a meghibásodott terméket juttassa vissza telephelyünkre (1131 Budapest, Jász utca 179.).

Notebook garanciális feltételek:
Az akkumulátor kivételével normál garanciális feltételeink érvényesek a laptopokra is. (12 hónap szervizgarancia) Az akkumulátorokra és azok üzemidejére nem vállalunk garanciát. A hibás (0 perc üzemidejű) akkumulátorú notebookok 10% engedménnyel kaphatók. Működő akkumulátorral rendelt, de hibás akkuval átvett laptopok esetén, 3 napon belüli visszaszállításkor cseréljük az akkumulátort.

 

 

Raktáron vannak-e a termékek?

A webáruházban a raktárkészletről szóló információ tájékoztató jellegű, a valós készlet a webáruházban feltüntetettől eltérő lehet. A rendelés akkor tekinthető teljesíthetőnek, ha a rendelés leadása után azonnal megérkező automatikus visszaigazoló email után egy második emailben a teljesíthetőség tényét megerősítjük. Outlet bolt lévén a termékek értékesítése több felületen történik párhuzamosan, így a valós raktárkészlet és a webáruházban feltüntetett raktárkészlet eltérő lehet!

 

Van-e lehetőség személyes átvételre?

A megrendelt termékek személyes átvételére a bolt nyitvatartási idejében van lehetőség. A személyes átvételnek nincs díja, vagyis ingyenes.

 

Mikor juthatok hozzá a termékhez?

Amennyiben a termék raktáron van, úgy a személyes átvételre rögtön azután lehetőség nyílik, hogy erről emailben tájékoztatást küldtünk. A megrendelt termékek a bolt nyitvatartási idejében vehetőek át. A rendeléseket 5 napig tartjuk fent, ezt követően a rendelést érvénytelenítjük és töröljük a rendszerünkből.

 

Házhozszállítással rendeltem, mennyi idő alatt szállítják ki?

A házhozszállítással rendelt termékeket átlagosan 2 munkanap alatt szállítja ki partner futárszolgálatunk, az Express One.

 

Mennyi a szállítási költség?

A szállítási díjak az ország területén egységesek:

- bruttó 99.999 Ft-os kosárértékig a szállítás költsége bruttó 1.590 Ft
- bruttó 100.000 Ft-os kosárérték fölött a szállítás díjmentes!

Az utánvétel költsége bruttó 99.999 Ft-os kosárértékig bruttó 381 Ft, bruttó 100.000 Ft-os kosárérték fölött díjmentes.

 

Milyen módon tudok fizetni?

Webshopunkban négyféle fizetési mód közül tud választani:

Megrendelésének összegét kiegyenlítheti Banki átutalás (előre utalás)-sal. Ebben az esetben a visszaigazoló e-mailben egy Proforma számlát fogunk küldeni Önnek, amelyen minden utalással kapcsolatos információ megtalálható. Kizárólag az összeg hiánytalan beérkezése után fogjuk tudni elkezdeni összekészíteni a rendelését.

Rendelésének ellenértékét internetes kártyás fizetéssel is kiegyenlítheti, melyben partnerünk a CIB Bank. További részletekért látogasson el a Banki fizetési tájékoztató oldalunkra.

Futárszolgálattal történő házhoz szállítás esetén választhatja az Utánvét fizetési módot is. Ebben az esetben a futárnak kell kifizetni a számla végösszegét a csomag átvétele előtt. Az utánvét költsége bruttó 381 Ft. 

A Készpénzes fizetés kizárólag a személyes átvétel esetén választható. Ügyfélszolgálatunkon (1131 Budapest, Jász utca 179.) személyesen is át tudja venni a megrendelését. Kollégáinknál készpénzben vagy bankkártyával is tud fizetni.

 

Rendelés nélkül tudok-e vásárolni a boltban?

A termékek átvétele előzetes rendeléshez kötött. A bolt csak átvevőpontként működik, helyben történő vásárlásra nincs lehetőség.

 

Hol van a bolt, és mikor van nyitva?

A Marseus Outlet bolt Budapest XIII. kerületében, a 1131 Budapest, Jász utca 179. cím alatt érhető el. A parkolás díjmentes az üzlet előtt az udvarban (az utcán nem!). A bolt hétfőtől csütörtökig 10:00 és 18:00 óra, pénteken 10:00 és 16:00 óra között tart nyitva.

 

Problémám van a vásárolt termékkel, hová fordulhatok?

Kérdés, panasz vagy észrevételével esetén a webáruház ügyfélszolgálata tud segíteni:

- telefonon a 06 70 886 2297-as számon (munkanapokon 10:00 és 18:00 óra között),
- emailben a rendeles@marseus.hu címen.

Az Európai Bizottság fogyasztói jogviták rendezésére felállított weboldalon fogyasztói panaszát egy jóváhagyott vitarendezési testület elé terjesztve rendezheti.

 


 

Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

 

KÁRTYAELFOGADÁS

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

 

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestrokártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

 

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

 

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

 

FIZETÉS FOLYAMATA

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

 

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (CardPresent) és kártya jelenléte nélküli (CardnotPresent) tranzakciókat. A CardPresent tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A CardnotPresent olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

 

Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

 

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

 

Kártya jellegű hiba

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt.

 

Számla jellegű hiba

  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

 

Kapcsolati jellegű hiba

  • A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

 

Technikai jellegű hiba

  • Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
  • Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

 

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

 

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

 

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

 

BIZTONSÁG

Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?

A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program aTLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

 

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

 

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

 

Mit jelent a Verified by Visa?

A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

 

Mit jelent a MastercardSecureCode?

A MastercardSecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a MastercardSecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

 

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.